Villkor / Integritetspolicy

Bilder
Alla bilder på teerna i lösvikt är tagna av oss på Flizans Te & Kaffe. Fråga oss innan om du vill du använda bilderna. Ange oss som referens.

Kontakt
Vi har ingen butikstelefon. Ni når oss via mail (info@flizans.se), meddelanden på Instagram eller via Messenger och Facebook. Vi svarar er så snabbt vi kan!

Beställningar
Alla priser är inklusive moms.
Skulle en vara ta slut eller om lagersaldot av någon anledning visar fel, så meddelas ni om detta inom 24 timmar (det kan ta något längre tid om det är helg).
Om någon vara är en beställningsvara tar det mellan 5-14 arbetsdagar för oss att få hem den och vi meddelar er så snart vi har den på lager.
Är ni ett företag ber vi er att maila in er beställning istället.

Frakt
Fraktkostnad 79:-

Betalning
Vi erbjuder följande betalsystem:
– Klarna Checkout
– Kortbetalning (Visa och Mastercard).
– Faktura (endast företag!)

Fakturavillkor
Vi tillåter endast att företag gör fakturaköp.
Betalningsvillkor är 14 dagar från det att beställningen gjorts.
Maila organisationsnummer och fullständiga företagsuppgifter till oss samt vad ni önskar beställa.
Fakturan kommer att sändas separat via e-post.
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid påminnelseavgift om 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 12% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid inkassoavgift om 180 kr tillkommer.

Leveranser
Dina varor skickas inom 5 arbetsdagar (vår ambition är att skicka varor vi har på lager samma dag eller nästkommande dag).
Paketen levereras av Posten till närmsta utlämningsställe, alternativt skickas som brev. Företagspaket skickas med DHL.

Hämta i butik
Det går att välja som alternativ i kassan – ”Hämta i butik”. Då hämtas varorna i vår fysiska butik på Östergatan 16 i Landskrona. Vi meddelar er via mail (till den mail ni angav vid beställningen) när varorna är klara att hämtas. Innan ni har fått ett mail är det inte möjligt att hämta. Uppge ert ordernummer och visa er legitimation vid hämtning!

Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit.

Skadade varor
När varorna kommit fram är det viktigt att paketet kontrolleras så att varorna inte är skadade. Är varan skadan eller felaktig så ber vi er att fota både skadan på varan och emballaget och därefter kontakta oss så snart som möjligt via e-post: info@flizans.se (märk gärna mailet med ”skadad vara”).

Öppet köp och bytesrätt i vår fysiska butik
Öppet köp i 30 dagar och bytesrätt i 60 dagar, vid uppvisande av kvitto. Varan ska vara hel och fin, i sin originalförpackning (om sådan finns från början) med alla lappar och etiketter kvar. Vi erbjuder ej öppet köp eller bytesrätt på livsmedel, REA, presentkorgar och presentkort! Skulle däremot varan vara felaktig eller skadad ber vi er kontakta oss. Ta en bild på felet och maila oss, alternativt lämna det till oss i butiken.
GARN har vi 60 dagars öppet köp på! 

Retur webbshop
Vid eventuell retur, kontakta oss först via mail.
– 7 dagars ångerrätt.
– Alla varor returneras i oförändrat skick. Tillhörande prislappar, etiketter eller förpackningar behöver alltså alltid följa med – i sin originalförpackning.
– Vi tillhandahåller er med fraktsedel, denna skickas via mail som du själv måste skriva ut och tejpa fast på paketet samt lämna in hos ombud. När varan är returnerad till oss gör Klarna en återbetalning till er, detta kan ta några bankdagar.
– Vid retur återbetalas ej fraktkostnaden!

Reklamationer 
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig att fota skadan och kontakta oss via e-post för vidare instruktioner.

Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella prisändringar.

Bonuskort
OBS!! BONUSKORTEN SLUTADE GÄLLA 31 DECEMBER 2023!

Integritetspolicy


Inom EU/EES gäller från och med den 28 maj 2018 dataskyddsförordningen (GDPR).

När du handlar via oss kommer vi att samla in dina kontaktuppgifter – namn, adress, telefonnummer och kortuppgifter. Om du deltar i tävlingar och andra marknadsföringsaktiviteter som vi anordnar kan tävlingsbidrag och ytterligare personuppgifter som du väljer att lämna till oss behandlas. När du tar kontakt med oss via kundservicefunktioner i våra digitala kanaler kommer dina kontaktuppgifter samt ärendeinformation att behandlas av oss. Personuppgifterna kommer att behandlas av oss endast så länge som det behövs för att uppfylla ändamålen. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part (såvida inte brott har begåtts då det kan komma att lämnas ut till Polisen eller annan berörd myndighet).

Vi använder dina kontaktuppgifter till följande ändamål:

  • För att kunna behandla din betalning och skicka dig dina varor.
  • För att kunna kommunicera med dig via kundservice, sociala medier, mailformulär, tävlingar, medlemsutskick, eller intresseanmälningar.

Vilka vi är

Vår webbplatsadress är: http://www.flizans.se

Flizans AB lagrar och behandlar organisationsnummer, företagsnamn, fakturaadress, leveransadress, kontaktpersoner, telefonnummer, e-postadress.

    1. 1) Personuppgiftsansvarig:
      Juridisk ansvarig person: Flizans AB
      Organisationsnummer: 559003-3329
      Adress: Östergatan 16, 261 31 Landskrona
      Mail: info@flizans.se
    1. Hos Flizans AB administrerar försäljningsfunktionen persondata för affärskontakter.
    1. Flizans AB syfte med att använda personuppgifter är för specifika och legitima affärsändamål.
    1. Flizans AB sparar personuppgifterna och kommer att behandlas av oss endast så länge som det behövs för att uppfylla ändamålen.
  1. Du har som samarbetspartner med Flizans AB möjlighet att korrigera de lagrade uppgifterna, överföra data till ett annat system, begränsa behandlingsnivån av dina personuppgifter eller ta bort data när som helst. Du kan dessutom göra invändningar mot lagring och behandling av personuppgifterna eller få en kopia på uppgifterna.

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem

När du handlar via oss kommer vi att samla in dina kontaktuppgifter – namn, adress, telefonnummer och kortuppgifter. Om du deltar i tävlingar och andra marknadsföringsaktiviteter som vi anordnar kan tävlingsbidrag och ytterligare personuppgifter som du väljer att lämna till oss behandlas. När du tar kontakt med oss via kundservicefunktioner i våra digitala kanaler kommer dina kontaktuppgifter samt ärendeinformation att behandlas av oss. Personuppgifterna kommer att behandlas av oss endast så länge som det behövs för att uppfylla ändamålen. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till obehöriga. Vi lämnar inte dina uppgifter till någon annan än de partner som behövs för att kunna utföra leverans av din order, så som exempelvis speditör (DHL, Postnord m.fl.) och kortutgivare. Dessa partner tar lika väl hand om dina uppgifter som vi gör. Olika myndigheter kan kräva ut uppgifterna och då är vi enligt lag skyldiga att lämna dessa. Vi skickar inte ut nyhetsbrev. Vi tar endast kontakt med er om ni i första hand har tagit kontakt med oss eller om ni har bett oss att kontakta er. Har du handlat av oss så sparar vi dina uppgifter i vårt bokföringssystem enligt bokföringslagen.

Vi använder dina kontaktuppgifter till följande ändamål:

  • För att kunna behandla din betalning och skicka dig dina varor.
  • För att kunna kommunicera med dig via kundservice, sociala medier, mailformulär, tävlingar, mail, eller intresseanmälningar.
  • Bokföring enligt bokföringslagen.

Kommentarer

När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar vi in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden.

En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.

Kontaktformulär

När du fyller i dina uppgifter i våra kontaktformulär eller intresseanmälningar fyller du frivilligt i dina uppgifter och godkänner att dessa hanteras av oss.

Cookie-filer

Om du lämnar en kommentar på vår webbplats kan du välja att spara ditt namn, din e-postadress och webbplatsadress i cookie-filer. Detta är för din bekvämlighet för att du inte ska behöva fylla i dessa uppgifter igen nästa gång du skriver en kommentar. Dessa cookie-filer gäller i ett år.

Om du har ett konto och loggar in på denna webbplats kommer vi att skapa en tillfällig cookie-fil för att kontrollera om din webbläsare accepterar cookie-filer. Denna cookie-fil innehåller ingen personligt identifierbar information och försvinner när du stänger din webbläsare.

När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort.

Om du redigerar eller publicerar en artikel kommer en extra cookie-fil att sparas i din webbläsare. Denna cookie-fil innehåller inga personuppgifter utan anger endast inläggs-ID för den artikel du just redigerade. Den gäller under 1 dygn.

Vilka rättigheter du har över dina data

Du kan begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vart vi skickar dina uppgifter

  • Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.
  • När vi bokar frakt lämnar vi dina kontaktuppgifter till speditören. Dessa tar hand om dina uppgifter lika väl som vi gör.

Ytterligare information

De personuppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras (utom till speditör), säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner utan ditt samtycke.

Vårt enda syfte med att samla in och spara informationen är att kunna ge dig optimal service.

Kamerabevakning i butik

Flizans Te & Kaffe har kamerabevakning för att förebygga, avslöja och utreda brott. Detta är för din och vår trygghet. Inspelat material sparas max 30 dagar.

Om du har några frågor kring våra övervakningskameror hänvisar vi till ansvarig Flizans AB som nås på följande mail: info@flizans.se. Observera att begäran eller frågor måste ställas skriftligt till nämnd mail.

Scroll to top
×